Περισσότεροι από 80.000 φορολογούμενοι έχουν προσφύγει μέσα σε μία δεκαετία κατά των αποφάσεων που εξέδωσαν οι ελεγκτικές αρχές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ , από το 2013 που ξεκίνησε το έργο της η ΔΕΔ , 81.682 φορολογούμενοι και επιχειρήσεις έχουν προσφύγει μη αποδεχόμενοι τις αποφάσεις των εφοριών αλλά και του ελεγκτικού μηχανισμού.
Αυτό σημαίνει ότι εφόσον δεν είχε συσταθεί η Διεύθυνση Επίλυσης φορολογικών Διαφορών όλες αυτές οι υποθέσεις θα κατέληγαν στα διοικητικά δικαστήρια, οι περισσότερες από τις οποίες δεν θα είχαν εκδικαστεί ακόμα δεδομένου του όγκου των υποθέσεων που εκκρεμούν στα πρωτοδικεία. Έτσι λοιπόν με τη δημιουργία της ΔΕΔ αποσυμφορήθηκαν τα δικαστήρια, ενώ από την άλλη οι αποφάσεις εκδίδονται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι που είναι προς το συμφέρον και του δημοσίου αλλά και των πολιτών.
Σύμφωνα με τα στοιχεία τη ΑΑΔΕ, από τις 81.6682 υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη ΔΕΔ, εξετάστηκαν οι 77.892 κατά την περίοδο 2013-2022, εκ των οποίων 30.622 έχουν οδηγηθεί στα διοικητικά δικαστήρια. Η εξέλιξη αυτή έχει προφανώς έχει μειώσει τον αριθμό των εκκρεμών φορολογικών υποθέσεων που πριν από την τρόικα ξεπερνούσαν τις 100.000 ενώ σήμερα ανέρχονται σε περίπου 20.000.
Από τις 77.892 προσφυγές που εξετάστηκαν:
18.607 φορολογούμενοι δικαιώθηκαν,
40.899 προσφυγές απορρίφθηκαν,
610 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν,
σε 14.670 εξέπνευσε η προθεσμία για την εξέταση τους (τέσσερις μήνες από την υποβολή της προσφυγής) και
30.622 προσέφυγαν μετά την απόρριψη της απόφασης από τη ΔΕΔ στα διοικητικά δικαστήρια
Όπως προκύπτει από τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία, το προηγούμενο έτος υποβλήθηκαν 7.862 προσφυγές εκ των οποίων έκλεισαν οι 7.363. Από αυτές που εξετάστηκαν, δικαιώθηκαν οι 1.980 (εν όλω ή μερικώς), ενώ 4.778 απορρίφθηκαν. Άλλες 21 παραπέμφθηκαν στο αρχείο, καθώς παραιτήθηκαν οι φορολογούμενοι, ενώ για 594 υποθέσεις εξέπνευσε η -από το νόμο- προθεσμία εξέτασης τους και απορρίφθηκαν σιωπηλώς.
Σημειώνεται ότι πλέον μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν την προσφυγή τους κατά της εφορίας ηλεκτρονικά, αμφισβητώντας λάθη και παραλείψεις των ελεγκτών. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ (www.aade.gr), με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Όταν ο υπόχρεος είναι νομικό πρόσωπο ή νομική οντότητα, σε περίπτωση που η ενδικοφανής προσφυγή υποβάλλεται ψηφιακά από το νόμιμο εκπρόσωπό τους, τότε η υποβολή γίνεται με χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του τελευταίου.
Τι πρέπει να συμπληρώσετε:
Τα ακριβή στοιχεία του υποχρέου,
την προσβαλλόμενη πράξη,
τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υποχρέου.
Σε κάθε περίπτωση μεταβολής των στοιχείων επικοινωνίας που επήλθε μετά από την υποβολή του αιτήματος της ενδικοφανούς προσφυγής, ο υπόχρεος οφείλει να γνωστοποιεί εγγράφως αυτά στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών, διαφορετικά οι κοινοποιήσεις γίνονται νομίμως βάσει των αρχικά δηλωθέντων στοιχείων.