Έκπτωση φόρου θα κερδίσουν οι ιδιοκτήτες ακινήτων οι οποίοι εισπράττουν μειωμένα κατά 40% ενοίκια από τον Μάρτιο που ξέσπασε η πανδημία του κοροναϊού και παράλληλα πληρώνουν στην ώρα τους τις φορολογικές υποχρεώσεις τους.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πρέπει έως αύριο Τετάρτη να υποβάλουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) τη «Δήλωση Covid» στην οποία θα δηλώσουν τα μειωμένα ενοίκια κατά 40% ενοίκια που έχουν λάβει.
Οι μισθωτές των ακινήτων θα πρέπει να επιβεβαιώσουν τη δήλωση που υπέβαλαν οι ιδιοκτήτες έως τις 6 Ιουλίου του 2020.
Τι προβλέπεται
Σύμφωνα με τις προβλέψεις του νόμου το 30% των «χαμένων» ενοικίων θα αφαιρεθεί από το φόρο εισοδήματος ή και τον ΕΝΦΙΑ, ενώ όσοι έχουν εξοφλήσει εμπρόθεσμα τους φόρους, όπως για παράδειγμα τον φόρο κληρονομιάς, αλλά και δόσεις από ρυθμίσεις οφειλών θα μπορούν να λάβουν έξτρα έκπτωση ίση με το 25% των ποσών που θα έχουν πληρώσει για τους μήνες Μάρτιο – Ιούνιο η οποία θα φανεί στον προσωπικό τους λογαριασμό στο Τaxisnet τον Ιούλιο.
Η έκπτωση 25% ισχύει μόνο για τις φορολογικές υποχρεώσεις Μαρτίου, Απριλίου, Μαΐου και Ιουνίου.
Το φορολογικό όφελος θα είναι μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες που εξυπηρετούν κάποια ρύθμιση στην εφορία. Αν δεν έχουν κάποια ρύθμιση ή έχουν επιλέξει να αναστείλουν την πληρωμή των οφειλών τους μέχρι και τον Οκτώβριο, τότε το όφελος περιορίζεται στο 30% του ενοικίου που δεν εισπράχθηκε.
Η «δήλωση Covid»
Η «Δήλωση Covid» υποβάλλεται χειρόγραφα στην εφορία , όταν ο υπόχρεος για την υποβολή της είναι κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομιάς διορισμένος από το δικαστήριο , εκτελεστής διαθήκης που διορίστηκε από το δικαστήριο, επίτροπος ή κηδεμόνας ή δικαστικός συμπαραστάτης κλπ.
Η χειρόγραφη «Δήλωση Covid» υπογράφεται και από τον μισθωτή του ακινήτου και φέρει βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής του.
Μέχρι χθες το βράδυ 221.254 φορολογούμενοι είχαν οριστικοποιήσει τις δηλώσεις COVID, ενώ έχουν υποβληθεί και 12.054 τροποποιητικές δηλώσεις.
Αναλυτικές οδηγίες με την μορφή ερωτήσεων-απαντήσεων για τη δήλωση COVID δίνει η ΑΑΔΕ:
1. Ποιοι έχουν υποχρέωση υποβολής της «Δήλωσης COVID»;
Υποχρέωση για την υποβολή «Δήλωσης COVID», έχουν οι εκμισθωτές ακινήτων των οποίων το μίσθωμα μειώθηκε κατά σαράντα τοις εκατό (40%) στο πλαίσιο αντιμετώπισης των συνεχιζόμενων συνεπειών της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και προκειμένου να υλοποιηθούν οι ευνοϊκές ρυθμίσεις που προβλέπονται με βάση τις κείμενες διατάξεις.
2. Ποια είναι η προθεσμία υποβολής της «Δήλωσης COVID»;
Η «Δήλωση COVID» υποβάλλεται από τον εκμισθωτή του ακινήτου μέχρι και την 1η Ιουλίου 2020, προκειμένου να δηλωθεί η μεταβολή του μισθώματος (μείωση λόγω COVID) για τους μήνες Μάρτιο, Απρίλιο, Μάιο και Ιούνιο, κατά περίπτωση.
3.Τι θα γίνει αν η μείωση του μισθώματος ισχύσει και για τους επόμενους μήνες;
Εφόσον, η μείωση του μισθώματος συνεχισθεί, είτε πρόκειται για αρχική είτε γιατροποποιητική, πρέπει η «Δήλωση COVID» να υποβάλλεται μέχρι την εικοστή ημέρα του μήνα που αφορά η μείωση.
4.Είμαι μισθωτής ακινήτου για το οποίο υπάρχει υποχρέωση δήλωσης COVID. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις μου;
Εφόσον η «Δήλωση COVID» αφορά στους μήνες Μάρτιο έως και Ιούνιο πρέπει να την αποδεχτείτε μέχρι 6 Ιουλίου 2020. Για τυχόν μεταγενέστερη μείωση του μισθώματος, πρέπει να αποδεχθείτε τη δήλωση εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την καταληκτική ημερομηνία υποβολής της από τον εκμισθωτή. Σε περίπτωση που δεν υποβάλλετε τη δήλωση αποδοχής εντός των ως άνω προθεσμιών θεωρείται ότι έχει γίνει αποδεκτή.
5. Σε ποιες περιπτώσεις υποβάλλεται χειρόγραφα η «Δήλωση COVID»;
Η «Δήλωση COVID» υποβάλλεται χειρόγραφα όταν ο υπόχρεος για την υποβολή της είναι κηδεμόνας σχολάζουσας κληρονομίας, εκκαθαριστής κληρονομίας διορισμένος από το δικαστήριο, εκτελεστής διαθήκης που διορίστηκε από το δικαστήριο ή από τη Διεύθυνση Εθνικών Κληροδοτημάτων, σύνδικος πτώχευσης σε περίπτωση πτώχευσης, προσωρινός διαχειριστής σε περίπτωση επιδικίας, μεσεγγυούχος σε περίπτωση μεσεγγύησης, επίτροπος ή κηδεμόνας ή δικαστικός συμπαραστάτης σε περίπτωση που ιδιοκτήτης ακινήτου είναι ανήλικο τέκνο ή άτομο σε δικαστική συμπαράσταση σύμφωνα με την περ.6 του άρθρου 3 της ΠΟΛ. 1162/2018 Απόφασης του Διοικητή της ΑΑΔΕ.
6. Σε ποια Υπηρεσία υποβάλλεται η χειρόγραφη «Δήλωση COVID»;
Η χειρόγραφη «Δήλωση COVID» υποβάλλεται στη Δ.Ο.Υ φορολογίας του εκμισθωτή εντός των προβλεπόμενων προθεσμιών.
7. Η χειρόγραφη δήλωση COVID υπογράφεται από τον μισθωτή του ακινήτου;
Ναι. Υπογράφεται από τον μισθωτή του ακινήτου και φέρει βεβαίωση του γνήσιου της υπογραφής του.
8. Αν δεν έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά «Δήλωση Πληροφοριακών στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας» μπορεί να υποβληθεί «Δήλωση COVID»;
Όχι. Για να υποβληθεί η «Δήλωση COVID» πρέπει να έχει υποβληθεί ηλεκτρονικά αρχική ή τροποποιητική «Δήλωση Πληροφοριακών στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», μέχρι την 1/7/2020.
9. Έχω συνάψει σύμβασης μίσθωσης ως εκμισθωτής πριν την 1-1-2014, για την οποία μέχρι την έκδοση της απόφασης Α. 1139/2020, δεν είχα υποχρέωση να υποβάλω αρχική ή τροποποιητική «Δήλωση Πληροφοριακών στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας». Έχω υποχρέωση τώρα να συνάψω νέα σύμβαση μίσθωσης και να την καταθέσω στη ΔΟΥ μου;
Όχι. Πρέπει να υποβληθεί ηλεκτρονικά αρχική «Δήλωση Πληροφοριακών στοιχείων Μίσθωσης Ακίνητης Περιουσίας», μέχρι την 1/7/2020.
IN.GR